"Nasza Klasa" - forum dla absolwentów, rodzin, kolegów i znajomych
Grudzieñ 18, 2024, 17:18:30 *
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum zosta³o uruchomione dla absolwentów szkó³ podstawowych, ¶rednich i wy¿szych oraz dla ich rodzin, znajomych i go¶ci.
Zapraszamy
 
   Strona g³ówna   Pomoc Szukaj Kalendarz Zaloguj siê Rejestracja  
Strony: [1] |   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: Szkolenie i Warsztaty z muzykodramy i gier psychologicznych  (Przeczytany 7256 razy)
0 u¿ytkowników i 1 Go¶æ przegl±da ten w±tek.
aakm
Zaawansowany u¿ytkownik
****

Reputacja +0/-0
Offline

Wiadomo¶ci: 29


Zobacz profil
« : Sierpieñ 13, 2019, 08:47:44 »

.
W³adys³aw Pitak (aktor, logopeda medialny, trener zdolno¶ci twórczych) prowadzi warsztaty kreatywne poszerzaj±ce umiejêtno¶ci: aktywizacji pracy uczniów, pobudzania zdolno¶ci my¶lenia i dzia³ania twórczego, poruszaj±ce zagadnienia z zakresu psychopedagogiki twórczo¶ci. Koszt udzia³u jednej osoby 170 - 250 z³ (w zale¿no¶ci od liczby uczestników).

Warsztaty dodatkowo poruszaj± podstawowe problemy wychowawcze, pedagogiczne, relacji miêdzyludzkich, nieporozumieñ zwi±zanych z uprzedzeniami, brakiem tolerancji, stereotypowym sposobem my¶lenia i dzia³ania.

Warsztaty przeznaczone s± dla:

animatorów kultury, nauczycieli i wychowawców, rodziców, wolontariuszy i studentów oraz wszystkich, którzy pracuj± z dzieæmi i m³odzie¿± oraz zainteresowanych samorozwojem.

Warsztaty trwaj± 18-20 godz. (dwa dni) w terminach uzgodnionych z instytucjami, organizacjami i firmami ; prowadzone s± w grupach 12-18 osobowych. Koszt udzia³u jednej osoby 170 - 250 z³. (w zale¿no¶ci od liczby uczestników)



 
organizator:
Towarzystwo Terapii i Kszta³cenia Mowy LOGOS
adres: 75-900 Koszalin - Kretomino, ul.Pieczarek 4
tel.: 94-340-60-06,
 e-mail: biuro@logos.dt.pl
www: http://logos.dt.pl



MUZYKODRAMA, której autorem jest W³adys³aw Pitak, jest nowoczesn± metod± terapii dzieci nerwicowych i autystycznych ...





http://logos.dt.pl/obrazki/muzykodrama50.jpg

Proponowana metoda posiada liczne walory i mo¿na j± zaliczyæ do aktywnych metod terapeutycznych. Chodzi tu bowiem o wychowanie poprzez dzia³anie i stworzenie dzieciom i rodzicom warunków do w³asnej, twórczej aktywno¶ci wyra¿aj±cej siê w umiejêtno¶ci rozwi±zywania problemów i porozumiewania siê z innymi lud¼mi. 
Chodzi  o rozwój emocjonalny, fizyczny, percepcyjny, umys³owy, estetyczny i spo³eczny. W muzykodramie mo¿na wiêc znale¼æ sposób na jednoczenie siê ze ¶wiatem.



autor metody: W³adys³aw Pitak podczas imprezy dla dzieci
..

Zapisane
aakm
Zaawansowany u¿ytkownik
****

Reputacja +0/-0
Offline

Wiadomo¶ci: 29


Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : Sierpieñ 13, 2019, 08:49:04 »

Fotografie ze szkoleñ:

@@@

Cytuj


Na foto: Tatiana Pitak w roli operatora kamery podczas szkolenia rehabilitantów i pedagogów prowadzonego przez W³adys³awa Pitaka w Specjalnym O¶rodku Szkolno-Wychowawczym w U¶nicach. Temat szkolenia: Metody i techniki relaksowo - aktywizuj±ce dla osób z niepe³nosprawno¶ciami sprzê¿onymi

@@@


Cytuj


Na foto: W³adys³aw Pitak prowadzi szkolenie rehabilitantów i pedagogów w Specjalnym O¶rodku Szkolno-Wychowawczym w U¶nicach. Temat szkolenia: Metody i techniki relaksowo - aktywizuj±ce dla osób z niepe³nosprawno¶ciami sprzê¿onymi

@@@


Cytuj



Na foto: Etiuda ze szkolenia rehabilitantów i pedagogów prowadzonego przez W³adys³awa Pitaka w Specjalnym O¶rodku Szkolno-Wychowawczym w U¶nicach. Temat szkolenia: Metody i techniki relaksowo - aktywizuj±ce dla osób z niepe³nosprawno¶ciami sprzê¿onymi

@@@

Cytuj


Na foto: Etiuda ze szkolenia rehabilitantów i pedagogów prowadzonego przez W³adys³awa Pitaka w Specjalnym O¶rodku Szkolno-Wychowawczym w U¶nicach. Temat szkolenia: Metody i techniki relaksowo - aktywizuj±ce dla osób z niepe³nosprawno¶ciami sprzê¿onymi


@@@


Cytuj


Na foto: Etiuda ze szkolenia rehabilitantów i pedagogów prowadzonego przez W³adys³awa Pitaka w Specjalnym O¶rodku Szkolno-Wychowawczym w U¶nicach. Temat szkolenia: Metody i techniki relaksowo - aktywizuj±ce dla osób z niepe³nosprawno¶ciami sprzê¿onymi

@@@


Cytuj


Na foto: Etiuda ze szkolenia rehabilitantów i pedagogów prowadzonego przez W³adys³awa Pitaka w Specjalnym O¶rodku Szkolno-Wychowawczym w U¶nicach. Temat szkolenia: Metody i techniki relaksowo - aktywizuj±ce dla osób z niepe³nosprawno¶ciami sprzê¿onymi


@@@

Cytuj


Na foto: W³adys³aw Pitak prowadzi szkolenie rehabilitantów i pedagogów w Specjalnym O¶rodku Szkolno-Wychowawczym w U¶nicach. Temat szkolenia: Metody i techniki relaksowo - aktywizuj±ce dla osób z niepe³nosprawno¶ciami sprzê¿onymi
.
Zapisane
aakm
Zaawansowany u¿ytkownik
****

Reputacja +0/-0
Offline

Wiadomo¶ci: 29


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : Sierpieñ 13, 2019, 08:50:19 »

.

MUZYKODRAMA wg W³adys³awa Pitaka


Autorem metody jest logopeda i muzykoterapeuta W³adys³aw  Andrzej Pitak .

Muzykodrama jest zabaw± tematyczn±, w której dziecko bawi±c siê w maszynistê, lekarza , sklep lub szko³ê, gra role okre¶lonych osób, reaguje zgodnie z przyjêtymi wzorami. W tej grze dziecko jest jednocze¶nie aktorem i re¿yserem.

Przedmiot - rekwizyty s± przewa¿nie umowne, zastêpcze ( li¶æ jest talerzem, kasztany- ziemniakami, krzes³o mo¿e byæ samolotem, patyk-koniem) . Czêsto ruchy i czynno¶ci, aczkolwiek umowne, odzwierciedlaj± wiernie rzeczywisto¶æ emocjonaln± dziecka.

Muzykodrama jest projekcj± sprzyjaj±c± odreagowaniu. Dziecko mo¿e siê „wygadaæ ", "wyp³akaæ", wy³adowaæ napiêcia nerwowe i konflikty uczuciowe, a jednocze¶nie pobudziæ wyobra¼niê, zdobyæ i utrwaliæ wiedzê o ¶wiecie i o zjawiskach spo³ecznych. Podobnie jak w terapii dzieci, tak i z rodzicami mo¿na pracowaæ przy pomocy technik muzyczno-dramatycznych.

Muzyka mo¿e katalizowaæ i sprzyjaæ wyzwoleniu zablokowanej energii emocjonalnej. Przy jej pomocy mo¿na nauczyæ usuwaæ napiêcie psychofizyczne. W trakcie rozmaitych zadañ muzycznych ( twórczych) mo¿na nauczyæ siê nowych zachowañ spo³ecznych i emocjonalnych. Mo¿na tak¿e wp³ywaæ na powstawanie intensywnych prze¿yæ piêkna. Gdy chcemy pokazaæ matce czy ojcu odwrotn± stronê ich silnych zwi±zków z innymi lud¼mi , korzystamy z technik psychodramatycznych.

Je¿eli w trakcie odgrywania sceny rodzic zorientuje siê , ¿e okre¶lona postawa poddana jest krytyce pozosta³ych cz³onków grupy , to czasem bez g³êbszego wgl±du staje siê bardziej elastyczny w ¿yciu .


https://www.youtube.com/watch?v=wbjoFEDq7rQ&t=1s

Wszystkie zajêcia prowadzone s± w Towarzystwie Terapii i Kszta³cenia Mowy LOGOS w Koszalinie, tel.94-340-60-06 lub +48-600-809-254,
e-mail: biuro@logos.dt.pl,
strona: www.logos.pomorze.pl

Fragmenty filmów mo¿na równie¿ obejrzeæ i pobraæ ze stron:

www.logos.pomorze.pl/video/muzykodrama1.mp4

www.logos.pomorze.pl/video/muzykodrama2.mp4

.
Zapisane
aakm
Zaawansowany u¿ytkownik
****

Reputacja +0/-0
Offline

Wiadomo¶ci: 29


Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : Sierpieñ 13, 2019, 08:52:29 »

Muzykodrama w terapii zaburzeñ mowy. autor: W. Pitak

Polski Zwi±zek Logopedów we wspó³pracy z Wydzia³em Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Miko³aja Kopernika w Toruniu, Podyplomowym Studium w zakresie neurologopedii oraz Podyplomowym Studium Pedagogiki Korekcyjno-Kompensacyjnej by³ organizatorem konferencji Muzyka w logopedii. Terapia, wspomaganie, wsparcie -- trzy drogi, jeden cel, która odby³a siê 2 marca 2013 r. (sobota) w Hotelu Uniwersyteckim w Toruniu.

 Ryszard Wagner mówi±c o muzyce zwróci³ uwagê, ¿e muzyka to pocz±tek i koniec wszelkiej mowy. Te s³owa stanowi±c swoiste przes³anie naszej konferencji. Mo¿na je uznaæ za dobre podsumowanie wielowiekowej tradycji i do¶wiadczeñ zwi±zanych z ukazywaniem znaczenia muzyki w ¿yciu cz³owieka -- muzyka bowiem to niezbywalny element ¿ycia ka¿dej jednostki od poczêcia a¿ po ¶mieræ.

Od zarania dziejów muzyka towarzyszy nam w ka¿dym momencie naszego ¿ycia, staj±c siê jego ilustracj±, st±d jej znaczenie w procesie rozwoju, wsparcia czy terapii. Konferencja by³a organizowana z my¶l± o praktykach i teoretykach zajmuj±cych siê problematyk± wspomagania, terapii i wsparcia.

W¶ród prelegentów krajowych i zagranicznych by³ koszaliñski logopeda i muzykoterapeuta , W³adys³aw Pitak, który wyg³osi³ referat pt. "Techniki muzyczno-dramatyczne (muzykodrama) w terapii zaburzeñ mowy u dzieci nerwicowych".


Oto link do filmu, który ilustrowa³ referat W³adys³awa Pitaka

https://www.youtube.com/watch?v=B5soZwjXsAk&t=419s


www.logos.pomorze.pl/video/muzykodrama1.mp4
.

Zapisane
aakm
Zaawansowany u¿ytkownik
****

Reputacja +0/-0
Offline

Wiadomo¶ci: 29


Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : Sierpieñ 13, 2019, 09:00:11 »

Muzykodrama czyli zabawa w krainie LOGOS





http://www.naszeklasy.pun.pl/viewtopic.php?pid=496#p496

@




MUZYKODRAMA - ZABAWA NIE TYLKO DLA DZIECI


http://www.muzykoterapia.fora.pl/muzykodrama,5/muzykodrama-zabawa-nie-tylko-dla-dzieci,73.html#1036

.

@@@

.


Linki do artyku³ów z muzykodramy


* PRZYCZYNY EMOCJONALNYCH ZABURZEÑ U DZIECI
Nie ma pojedynczych czynników generuj±cych nerwicê i autyzm wczesnodzieciêcy.
>>> wiêcej
http://www.logos.pomorze.pl/muzykodrama01

* KLINIKA ZABURZEÑ MOWY U DZIECI NERWICOWYCH I AUTYSTYCZNYCH
Literatura dotycz±ca zaburzeñ nerwicowych jest bardzo obszerna. Pomimo licznych opracowañ nie ustalono jednak jednolitej terminologii okre¶laj±cej poszczególne rodzaje tych zaburzeñ.
>>> wiêcej
http://www.logos.pomorze.pl/muzykodrama02

* MUZYKODRAMA dla dzieci NERWICOWYCH i AUTYSTYCZNYCH
Rozpoczynaj±c pracê z dzieckiem nerwicowym lub autystycznym musimy braæ pod uwagê fakt, ¿e nie zg³osi³o siê ono do terapeuty dobrowolnie.
>>> wiêcej
http://www.logos.pomorze.pl/muzykodrama03

* MUZYKODRAMA DLA DZIECI (oddech - skupienie - pamiêæ - wyobra¼nia)
Szczególnie przydatne s± to æwiczenia w sytuacjach dzieci astmatycznych, oddychaj±cych ustami i nerwicowych.
>>> wiêcej
http://www.logos.pomorze.pl/muzykodrama04

* MUZYKODRAMA DLA DZIECI (Jacobson, Schultz, Wintrebert)
Jedn± z metod zmierzaj±cych do zmniejszenia napiêcia emocjonalnego u dzieci jest relaksacja miê¶niowa. Opiera siê ona za³o¿eniu, ¿e cia³o i umys³ tworz± niepodzieln± ca³o¶æ.
>>> wiêcej
http://www.logos.pomorze.pl/muzykodrama05

* MUZYKODRAMA DLA DZIECI (ruch - dzia³anie - kontakt)
Pierwszym zadaniem terapeuty jest nawi±zanie kontaktu z dzieckiem. Dokonanie tego wymaga bezgranicznej cierpliwo¶ci oraz zdolno¶ci do wyobra¿ania sobie sytuacji dziecka zaburzonego emocjonalnie.
>>> wiêcej
http://www.logos.pomorze.pl/muzykodrama06

* MUZYKODRAMA W TERAPII RODZICÓW
Przy podejmowaniu terapii rodziców dziecka nale¿y liczyæ siê z ich strony z ró¿nymi rodzajami motywacji decyduj±cymi o zg³oszeniu siê z dzieckiem do terapeuty. Matki czasami traktuj± go jako narzêdzie kary dla dziecka.
>>> wiêcej
http://www.logos.pomorze.pl/muzykodrama07

* TERAZ NIE BOIMY SIÊ MÓWIÆ
Poni¿ej przedstawiamy konspekt powykonawczy terapii psychologiczno-logopedycznej, a nastêpnie fragmenty wypowiedzi uczestników turnusu rehabilitacyjnego.
>>> wiêcej
http://www.logos.pomorze.pl/muzykodrama08.

..

http://www.naszeklasy.pun.pl/viewtopic.php?pid=498#p498
.

Zapisane
aakm
Zaawansowany u¿ytkownik
****

Reputacja +0/-0
Offline

Wiadomo¶ci: 29


Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : Sierpieñ 13, 2019, 09:03:24 »


.

RELAKSACJA PROGRESYWANA wg JACOBSONA   jest najstarsz±  ( 1938) technik± relaksacyjn±  i polega na rozlu¼nianiu poszczególnych grup miê¶niowych poprzez naprzemienne skurcze i rozkurcze miê¶ni. Efektem jej stosowania jest nabywana przez pacjenta umiejêtno¶æ oceny nieprawid³owego napiêcia miê¶niowego i jego umiejscowienia, umiejêtno¶æ ¶wiadomego zwalniania napiêcia, a przez to wp³ywanie na swoje stany emocjonalne.


@


W pracy terapeutycznej z dzieæmi zaburzonymi emocjonalnie mo¿na pos³ugiwaæ siê fragmentami tego treningu, dostosowuj±c go do mo¿liwo¶ci  percepcyjnych i wykonawczych dziecka przedszkolnego.

Literatura:

W. Pitak: Przyczyny emocjonalnych zaburzeñ u dzieci,  Kurier       Pedagogiczny 2002/12, s. 16-18
W. Pitak: Klinika emocjonalnych zaburzeñ mowy u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2003/1, s. 14-19
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych, cz. I, Kurier Pedagogiczny 2003/2, s. 25-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych cz. II, Kurier Pedagogiczny 2003/3, s.26-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych - oddech, Kurier Pedagogiczny 2003/5, s. 10-12
W. Pitak: Ojciec – zhañbiony mê¿czyzna,  Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 10-13
M.Borek,W. Pitak: Muzykodrama czyli zabawa w krainie LOGOS , Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 33-38
W. Pitak: Agresja a j±kanie u jedynaków, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 11-14
W. Pitak: Techniki muzyczno-dramatyczne w terapii rodziców, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 39-44
W. Pitak: Muzyka leczy ale czy ³agodzi obyczaje, Bli¿ej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2004/9(36), s. 27-28
W. Pitak: Ojciec – zhañbiony mê¿czyzna,  , Bli¿ej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2005/1(40), s. 19
..
Zapisane
Strony: [1] |   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC | Sitemap
Strona wygenerowana w 0.03 sekund z 20 zapytaniami.

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

ganglk ruba miraculous-school osiedlekrolewskie tele