1148
Zaawansowany uÂżytkownik
  
Reputacja +0/-0
Offline
Wiadomości: 35
Zobacz profil
|
 |
« : Marzec 04, 2010, 09:17:27 » |
|
RELAKSACJA PROGRESYWANA wg JACOBSONA jest najstarsz¹ ( 1938) technik¹ relaksacyjn¹ i polega na rozluŸnianiu poszczególnych grup miêœniowych poprzez naprzemienne skurcze i rozkurcze miêœni. Efektem jej stosowania jest nabywana przez pacjenta umiejêtnoœÌ oceny nieprawid³owego napiêcia miêœniowego i jego umiejscowienia, umiejêtnoœÌ œwiadomego zwalniania napiêcia, a przez to wp³ywanie na swoje stany emocjonalne.
@
W pracy terapeutycznej z dzieĂŚmi zaburzonymi emocjonalnie moÂżna posÂługiwaĂŚ siĂŞ fragmentami tego treningu, dostosowujÂąc go do moÂżliwoÂści percepcyjnych i wykonawczych dziecka przedszkolnego.
W. Pitak: Przyczyny emocjonalnych zaburzeĂą u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2002/12, s. 16-18 W. Pitak: Klinika emocjonalnych zaburzeĂą mowy u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2003/1, s. 14-19 W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych, cz. I, Kurier Pedagogiczny 2003/2, s. 25-28 W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych cz. II, Kurier Pedagogiczny 2003/3, s.26-28 W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych - oddech, Kurier Pedagogiczny 2003/5, s. 10-12 W. Pitak: Ojciec – zhaĂąbiony mĂŞÂżczyzna, Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 10-13 M.Borek,W. Pitak: Muzykodrama czyli zabawa w krainie LOGOS , Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 33-38 W. Pitak: Agresja a jÂąkanie u jedynakĂłw, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 11-14 W. Pitak: Techniki muzyczno-dramatyczne w terapii rodzicĂłw, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 39-44 W. Pitak: Muzyka leczy ale czy Âłagodzi obyczaje, BliÂżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2004/9(36), s. 27-28 W. Pitak: Ojciec – zhaĂąbiony mĂŞÂżczyzna, , BliÂżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2005/1(40), s. 19
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
1148
Zaawansowany uÂżytkownik
  
Reputacja +0/-0
Offline
Wiadomości: 35
Zobacz profil
|
 |
« Odpowiedz #1 : Marzec 04, 2010, 09:17:50 » |
|
Wracamy do domu, padam na ³ó¿ko zwierzêta tul¹ siê do mnie li¿¹ mnie chyba wiedz¹, co siê dzieje; w³aœnie czy coœ siê dzieje a je¿eli tak to, co ? Odstawienie, leków tak by zadzia³a³o, a mo¿e to psychologiczny efekt braku tabletki (farmakologiczna wolnoœÌ), trzeba by³o zabezpieczyÌ siê w jakieœ benzodiazepiny; ale przecie¿ od nich te¿ jestem chyba uzale¿niony. A mo¿e jednak wróciÌ w œwiat leków i nie cierpieÌ, pójœÌ do kuchni ³ykn¹Ì zapiÌ wod¹. Mo¿e jakby, kto by³ to mo¿e. Chce byÌ czysty przynajmniej dzisiaj, zobaczymy, co bêdzie jutro, wa¿ne jest dziœ jutro jeszcze nie istnieje.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
1148
Zaawansowany uÂżytkownik
  
Reputacja +0/-0
Offline
Wiadomości: 35
Zobacz profil
|
 |
« Odpowiedz #2 : Marzec 04, 2010, 09:26:40 » |
|
Czemu jestem, jaki jestem, kto mnie takowym stworzy³; idiota; b³azen bo¿y boski szaleniec? Nie to za ³adnie chyba. Czemu myœlê, czemu poddajê siê mojemu wrogowi; pokrêtny umys³, gryzie mózg jak kornik. Chcê oszukaÌ rozum i bryzn¹Ì mu œmiechem w twarz. Do czego doprowadza ta pokrêtna umys³owa analiza rodz¹ca tak popaprane wyobra¿enia oczywiœcie na w³asny u¿ytek. A jak¿e by ludzie byli szczêœliwi i tym samym wolni jakby nie myœleli, nie analizowali, nie zastanawiali siê, co bêdzie, nie wyprzedzali faktów. Mogliby byÌ bardziej spontaniczni, nie wszyscy oczywiœcie taka utopia nigdy nie nast¹pi, chodzi o to, aby chocia¿ jeden procent z ca³ej populacji by³taki. Ja bym ich odszuka³ i uca³owa³; wierzê, ¿e tacy s¹, albo tacy siê stan¹ a ja ich odnajdê. Jak¿e ludzie by byli wolni jak by, chocia¿ czasami starali siê nie przemyœliwaÌ, nie prze¿ywaÌ swoich myœli, œwiat by³by piêkniejszy a w nim ich wzajemne relacje. Chcê byÌ spontaniczny, nie chcê analizowaÌ, ja ju¿ wolê szaleùstwo, cierpienie i smutek. Chcê iœÌ t¹ drog¹, bo nie widzê innej drogi do pustki niemyœlenia i pojednania ze œwiatem. Czy znajdzie siê ktoœ na tyle odwa¿ny i "bezmyœlny", aby pod¹¿yÌ za mn¹?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
19802agula
Zaawansowany uÂżytkownik
  
Reputacja +0/-0
Offline
Wiadomości: 30
Zobacz profil
|
 |
« Odpowiedz #3 : Marzec 04, 2010, 12:18:03 » |
|
 Opis obrazka: Nauka relaksacji w grocie solnej SOLANNA w Zielonej GĂłrze prowadzone przez trenera WÂładysÂława Pitaka. Na foto: Pani Anna - wÂłaÂścicielka groty dziĂŞkuje trenerowi WÂładysÂławowi Pitakowi za przeprowadzone szkolenie>>>>>>>>>>>> PÂłyty audioCD i videoCD z ĂŚwiczeniami relaksacyjnymi wg Jacobsona i Schultza na podkÂładzie muzycznym

Aby zamĂłwiĂŚ, wystarczy zatelefonowaĂŚ pod wskazany niÂżej numer lub napisaĂŚ maila. KaÂżde zamĂłwienie jest potwierdzane przez LOGOS. ZamĂłwienia realizujemy w terminie 3-7 dni . ZamĂłwione materiaÂły wysyÂłamy listem po dokonaniu przedpÂłaty na konto autora.
ZamĂłwienia i kontakt:
e-mail: biuro@logos.dt.pl Tel.kom: 600-809-254 Tel.: 94-340-60-06
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
55555
Ekspert
   
Reputacja +0/-0
Offline
Wiadomości: 79
Zobacz profil
|
 |
« Odpowiedz #4 : Lipiec 11, 2010, 19:05:20 » |
|
PRANAJAMA >>>>>>>>>>>>>>>>> PÂłyty audioCD i videoCD z ĂŚwiczeniami na podkÂładzie muzycznym Relaks progresywny wg Jacobsona + Trening autogenny wg Schultza (CD lub VCD) Psychocybernetyka wg Maltza + Medytacja wg Swaischa i Siemsa (CD) Pranajama ( ĂŚwiczenia oddechowe) (VCD) MUZYKODRAMA ( fragm. Terapii behawioralnej z elementami ekspresji muz.-dram) (VCD) http://logos.dt.pl/oferty  @@@@@@@@@@@@@@@ Polecam wÂłaÂśnie to: pÂłyta dvd z ĂŚwiczeniami oddechowymi pn. PRANAJAMA Pokaz w wykonaniu hinduskiego lekarza Raviego Javalgekara, w opracowaniu polskiego muzykoterapeuty WÂładysÂława Pitaka.

Produkcja: LOGOS - Koszalin

Szczegó³owe informacje i zamówienia: tel.94-340-60-06 tel.600-809-254 biuro@logos.dt.pl @@@@@@@@@@@@@ ¯ycie jest piêkne w ka¿dym wieku Starzejemy siê, gdy przestajemy siê bawiÌ @@@@@@@@@@@@  p³yta dvd z Ìwiczeniami oddechowymi pn. PRANAJAMA szkolenie w wykonaniu hinduskiego lekarza Raviego Javalgekara, w opracowaniu polskiego muzykoterapeuty W³adys³awa Pitaka.
Szczegó³owe informacje i zamĂłwienia: tel.94-340-60-06 tel.600-809-254 biuro@logos.dt.pl GÂŁOWA DO GĂRY - BĂDZIE DOBRZEChodÂź na stronĂŞ: http://www.logos.dt.pl/oferty/index1.htm http://www.logos.dt.pl/oferty/index1.htm
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
aga nowak
Aktywny uÂżytkownik
 
Reputacja +0/-0
Offline
Wiadomości: 15
Zobacz profil
|
 |
« Odpowiedz #5 : Sierpień 11, 2010, 17:11:39 » |
|
[size=18] LOGOS-Koszalin GABINET NEUROLOGOPEDYCZNY - Terapia nerwic, wad i zaburzeĂą mowy, czytania i pisania[/size]  [size=24] WÂładysÂław Pitak[/size] - pedagog kultury - Akademia Pedagogiczna w SÂłupsku; - dyplomowany logopeda - Uniwersytet GdaĂąski; - psychoterapeuta rodzinny- Polska Fundacja ZaburzeĂą Mowy w Lublinie; - muzykoterapeuta - CIDOTAM w Bydgoszczy; - aktor estradowy z uprawnieniami reÂżyserskimi- MKiS w Warszawie;
specjalizacja - terapia nerwic i jÂąkania.
[size=16]Praktyka zawodowa[/size] Od 40 lat zajmuje siĂŞ ksztaÂłceniem zdolnoÂści twĂłrczych za pomocÂą ekspresji muzyczno-dramatycznej (absolwent 4-letniego Studium Teatralnego COMUK w Warszawie, egzamin paĂąstwowy uprawniajÂący do wykonywania zawodu artysty estradowego w specjalnoÂści aktorskiej i reÂżyserskiej, dyplom magistra pedagogiki ) Od 25 lat zajmuje siĂŞ terapiÂą nerwic , wad i zaburzeĂą mowy, czytania i pisania (Podyplomowe Studium Logopedyczne w GdaĂąsku , certyfikaty z muzykoterapii, jÂąkania wczesnodzieciĂŞcego i psychoterapii rodzin).
Badania i eksperymenty w zakresie muzykoterapii (pierwszy zawodowy muzykoteraputa prowadzÂący zabiegi zlecane przez lekarzy w sanatoriach Pomorza ÂŚrodkowego).
WykÂłady, pokazy warsztatowe i praktyczna terapia dzieci nerwicowych, jÂąkajÂących siĂŞ i dyslektycznych na sympozjach, konferencjach i turnusach rehabilitacyjnych.
Szkolenia dla biznesmenĂłw, dziaÂłaczy spoÂłecznych, dziennikarzy i politykĂłw w zakresie retoryki , erystyki , marketingu i public relations.
ZaÂłoÂżyciel i prezes Towarzystwa Terapii i KsztaÂłcenia Mowy LOGOS w Koszalinie
Cz³onkami Towarzystwa LOGOS s¹ lekarze, logopedzi, psychoterapeuci , nauczyciele, aktorzy , dziennikarze i biznesmeni. Efektem wspó³pracy ludzi wielu zawodów s¹ w³asne filmy , nagrania dŸwiêkowe i opracowania technik i metod terapii i kszta³cenia zachowaù w ró¿nych sytuacjach
Gabinet wyposaÂżony jest w podstawowe narzĂŞdzia i pomoce logopedyczne oraz w sprzĂŞt audiowizualny . Towarzystwo posiada wÂłasne studio filmowe i fotograficzne. . Adres: [size=16] Towarzystwo Terapii i KsztaÂłcenia Mowy „LOGOS” ul. Pieczarek 4, 75-900 Koszalin tel. (94) 340-60-06 kom. 600-809-254[/size] Kontakt: [size=16] e-mail : logos@logos.pomorze.pl strony URL: www.logos.pomorze.pl[/size] .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
1111
Zaawansowany uÂżytkownik
  
Reputacja +0/-0
Offline
Wiadomości: 44
Zobacz profil
|
 |
« Odpowiedz #6 : Październik 08, 2011, 22:14:34 » |
|
Im jesteÂśmy starsi, tym wiĂŞkszy mamy wpÂływ na to, jak siĂŞ czujemy i wyglÂądamy. W okolicach piĂŞĂŚdziesiÂątki mniej wiĂŞcej w 70 proc. zaleÂży to od naszego stylu Âżycia, a w 30 proc. od genĂłw
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
19802agula
Zaawansowany uÂżytkownik
  
Reputacja +0/-0
Offline
Wiadomości: 30
Zobacz profil
|
 |
« Odpowiedz #7 : Lipiec 17, 2012, 06:59:03 » |
|
Szanowny Panie WÂładysÂławie
Piszê do Pana poniewa¿ bardzo zmartwiona jestem rozwojem mowy swojego synka, który we wrzesniu skonczy trzy latka. Znalaz³am do Pana kontakt w Internecie. Szukaj¹c pomocnych materia³ów odnoœnie stymulacji dziecka natknê³am siê na mail skierowany do Pana napisany przez równie¿ zmartwion¹ mamê. Postanowi³am napisaÌ z proœb¹ o poradê oraz ewentualn¹ wizytê, poniewa¿ jestem ju¿ naprawdê bardzo zaniepokojona. Mój synek urodzi³ siê 8 wrzesnia 2008 roku. Ci¹¿a i poród przebiega³y prawid³owo.
Kiedy synek skonczyl dwa miesiace okaza³o siê, ¿e ma bardzo nisk¹ hemoglobinê i trzeba by³o podawaÌ dziecku ¿elazo. Mimo tego synek bardzo dobrze siê rozwija³, zacz¹³ chodziÌ w 13 miesiacu ¿ycia. Oko³o 8-10 miesi¹ca powtarza³ po nas wyrazy typu myd³o-mem³o, buty-bu, lampa-ampa. Dalej nast¹pi³a cisza. Tzn synek mowil tzw po swojemu. Majac dwa latka mowil mama i tata oraz dziaba czyli babcia. Na bilansie dwulatka pani dr stwierdzi³a ze dziecko ma jeszcze czas i poradzi³a nie denerwowac sie tylko ca³y czas uczyc dziecko. Nadmieniam, ¿e od pierwszych miesiecy mowilismy duzo do dziecka, rozmawialismy, usmiechalismy sie, czytalismy bajki, pokazywalismy obrazki, ksiazeczki, grzechotki. Po bilansie dwulatka kiedy rozwoj mowy nie postepowa³ w wieku 2,5 postanowilam wybrac siê do logopedy. Synek pocz¹tkowo za bardzo nie chcial wspo³pracowac z pani¹, nie chcial pokazac jêzyka, powtarzac. Ale swietnie rozroznial przedmioty kolory ale tylko na zasadzie pokazania.
Pani stwierdzila, ze synek jest leniwy i jeszcze zacznie mowic tylko trzeba go stymulowac.Jako œwiadomi rodzice codziennie poœwiecamy dziecku czas: czytamy ksi¹¿eczki, rysujemy, uk³¹damy klocki, pokzaujemy œwiat mówi¹c do synka prostymi zdaniam co siê dooko³a nas dzieje. Synek rozróznia kolory, przedmioty, ukada puzle, lubi malowaÌ, bawic sie piankolin¹, zna wiekszosc czesci samochodu, bezblednie pokazuje czesci ciala. Jest bardzo weso³y, kontaktowy, lubi bawic sie z dziecmi. Najwiekszym problemem sa wizyty u lekarzy. Tego nie udaje nam sie wytlumaczyc dziecku. Zdarzaj¹ mu sie ataki p³aczu a nawet histerii.
Wiem, ze nie powinnam porownywac dzieci, ale bĂŞdac na placu zabaw zauwazam, ze nawet duzo mlodsze dzieci od mojego synka mowia o wiele wiecej. Obecnie synek ma dwa latka i osiem miesiecy w jego sÂłowniku znajdujÂą siĂŞ nastĂŞpujace wyrazy: mama, tata, baba, buÂła, koÂło, naokoÂło, dookoÂła, dom, do dobu, tu, tam, ej, odmienia czasownik miec np mama ma, mama nie ma, ja mam, ja nie mam, nie ma, oraz czasownik jesc, ja jem, mama je. Ostatnio powiedzial bnastepujace zdanie :ja ide naokoÂło do dobu (czyli domu). Ma problem z wyrazem oko, mowi bez k oo, zamiast mleko mowi mleo. UÂżywa wyrazĂłw dzwiekonasladowczych, czyli mniam, bach, ijo.
Czy Pana zdaniem moge teraz zrobic cos wiecej zeby pomoc swojemu dziecku. Bardzo prosze o ocenĂŞ sytuacji. Pozdrawiam serdecznie Aga
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|