"Nasza Klasa" - forum dla absolwentów, rodzin, kolegów i znajomych
Kwiecień 16, 2025, 05:22:07 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Forum zostaÂło uruchomione dla absolwentĂłw szkó³ podstawowych, Âśrednich i wyÂższych oraz dla ich rodzin, znajomych i goÂści.
Zapraszamy
 
   Strona główna   Pomoc Szukaj Kalendarz Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] |   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: RELAKSACJA PROGRESYWANA wg JACOBSONA  (Przeczytany 6431 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
1148
Zaawansowany uÂżytkownik
****

Reputacja +0/-0
Offline

Wiadomości: 35


Zobacz profil
« : Marzec 04, 2010, 09:17:27 »

RELAKSACJA PROGRESYWANA wg JACOBSONA   jest najstarszÂą  ( 1938) technikÂą relaksacyjnÂą  i polega na rozluÂźnianiu poszczegĂłlnych grup miĂŞÂśniowych poprzez naprzemienne skurcze i rozkurcze miĂŞÂśni. Efektem jej stosowania jest nabywana przez pacjenta umiejĂŞtnoœÌ oceny nieprawidÂłowego napiĂŞcia miĂŞÂśniowego i jego umiejscowienia, umiejĂŞtnoœÌ Âświadomego zwalniania napiĂŞcia, a przez to wpÂływanie na swoje stany emocjonalne.


@


W pracy terapeutycznej z dzieĂŚmi zaburzonymi emocjonalnie moÂżna posÂługiwaĂŚ siĂŞ fragmentami tego treningu, dostosowujÂąc go do moÂżliwoÂści  percepcyjnych i wykonawczych dziecka przedszkolnego. 


W. Pitak: Przyczyny emocjonalnych zaburzeĂą u dzieci,  Kurier       Pedagogiczny 2002/12, s. 16-18
W. Pitak: Klinika emocjonalnych zaburzeĂą mowy u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2003/1, s. 14-19
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych, cz. I, Kurier Pedagogiczny 2003/2, s. 25-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych cz. II, Kurier Pedagogiczny 2003/3, s.26-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych - oddech, Kurier Pedagogiczny 2003/5, s. 10-12
W. Pitak: Ojciec – zhaĂąbiony mĂŞÂżczyzna,  Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 10-13
M.Borek,W. Pitak: Muzykodrama czyli zabawa w krainie LOGOS , Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 33-38
W. Pitak: Agresja a jÂąkanie u jedynakĂłw, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 11-14
W. Pitak: Techniki muzyczno-dramatyczne w terapii rodzicĂłw, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 39-44
W. Pitak: Muzyka leczy ale czy Âłagodzi obyczaje, BliÂżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2004/9(36), s. 27-28
W. Pitak: Ojciec – zhaĂąbiony mĂŞÂżczyzna,  , BliÂżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2005/1(40), s. 19
Zapisane
1148
Zaawansowany uÂżytkownik
****

Reputacja +0/-0
Offline

Wiadomości: 35


Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : Marzec 04, 2010, 09:17:50 »

Wracamy do domu, padam na ³ó¿ko zwierzêta tul¹ siê do mnie li¿¹ mnie chyba wiedz¹, co siê dzieje; w³aœnie czy coœ siê dzieje a je¿eli tak to, co ? Odstawienie, leków tak by zadzia³a³o, a mo¿e to psychologiczny efekt braku tabletki (farmakologiczna wolnoœÌ), trzeba by³o zabezpieczyÌ siê w jakieœ benzodiazepiny; ale przecie¿ od nich te¿ jestem chyba uzale¿niony. A mo¿e jednak wróciÌ w œwiat leków i nie cierpieÌ, pójœÌ do kuchni ³ykn¹Ì zapiÌ wod¹. Mo¿e jakby, kto by³ to mo¿e. Chce byÌ czysty przynajmniej dzisiaj, zobaczymy, co bêdzie jutro, wa¿ne jest dziœ jutro jeszcze nie istnieje.
Zapisane
1148
Zaawansowany uÂżytkownik
****

Reputacja +0/-0
Offline

Wiadomości: 35


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : Marzec 04, 2010, 09:26:40 »

Czemu jestem, jaki jestem, kto mnie takowym stworzy³; idiota; b³azen bo¿y boski szaleniec? Nie to za ³adnie chyba. Czemu myœlê, czemu poddajê siê mojemu wrogowi; pokrêtny umys³, gryzie mózg jak kornik. Chcê oszukaÌ rozum i bryzn¹Ì mu œmiechem w twarz. Do czego doprowadza ta pokrêtna umys³owa analiza rodz¹ca tak popaprane wyobra¿enia oczywiœcie na w³asny u¿ytek. A jak¿e by ludzie byli szczêœliwi i tym samym wolni jakby nie myœleli, nie analizowali, nie zastanawiali siê, co bêdzie, nie wyprzedzali faktów. Mogliby byÌ bardziej spontaniczni, nie wszyscy oczywiœcie taka utopia nigdy nie nast¹pi, chodzi o to, aby chocia¿ jeden procent z ca³ej populacji by³taki. Ja bym ich odszuka³ i uca³owa³; wierzê, ¿e tacy s¹, albo tacy siê stan¹ a ja ich odnajdê. Jak¿e ludzie by byli wolni jak by, chocia¿ czasami starali siê nie przemyœliwaÌ, nie prze¿ywaÌ swoich myœli, œwiat by³by piêkniejszy a w nim ich wzajemne relacje. Chcê byÌ spontaniczny, nie chcê analizowaÌ, ja ju¿ wolê szaleùstwo, cierpienie i smutek. Chcê iœÌ t¹ drog¹, bo nie widzê innej drogi do pustki niemyœlenia i pojednania ze œwiatem. Czy znajdzie siê ktoœ na tyle odwa¿ny i "bezmyœlny", aby pod¹¿yÌ za mn¹?
Zapisane
19802agula
Zaawansowany uÂżytkownik
****

Reputacja +0/-0
Offline

Wiadomości: 30


Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : Marzec 04, 2010, 12:18:03 »


Opis obrazka: Nauka relaksacji w grocie solnej SOLANNA w Zielonej GĂłrze prowadzone przez trenera WÂładysÂława Pitaka. Na foto: Pani Anna - wÂłaÂścicielka groty dziĂŞkuje trenerowi WÂładysÂławowi Pitakowi za przeprowadzone szkolenie


>>>>>>>>>>>>


PÂłyty audioCD i videoCD z ĂŚwiczeniami relaksacyjnymi wg Jacobsona i Schultza na podkÂładzie muzycznym



Aby zamĂłwiĂŚ,  wystarczy zatelefonowaĂŚ pod wskazany niÂżej numer lub napisaĂŚ maila.  KaÂżde zamĂłwienie jest potwierdzane przez LOGOS. ZamĂłwienia realizujemy w terminie 3-7 dni . ZamĂłwione materiaÂły  wysyÂłamy listem  po dokonaniu przedpÂłaty na konto autora.


ZamĂłwienia i kontakt:

e-mail: biuro@logos.dt.pl
Tel.kom:  600-809-254
Tel.: 94-340-60-06

Zapisane
55555
Ekspert
*****

Reputacja +0/-0
Offline

Wiadomości: 79


Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : Lipiec 11, 2010, 19:05:20 »

PRANAJAMA

>>>>>>>>>>>>>>>>>


Cytuj
PÂłyty audioCD i videoCD z ĂŚwiczeniami na podkÂładzie muzycznym
Relaks progresywny wg Jacobsona + Trening autogenny wg  Schultza  (CD lub VCD) 
Psychocybernetyka wg Maltza + Medytacja wg Swaischa i Siemsa  (CD) 
Pranajama ( ĂŚwiczenia oddechowe)  (VCD)   
MUZYKODRAMA ( fragm. Terapii behawioralnej z elementami ekspresji muz.-dram) (VCD)   

http://logos.dt.pl/oferty





@@@@@@@@@@@@@@@


Cytuj
Polecam wÂłaÂśnie to:





pÂłyta dvd z ĂŚwiczeniami oddechowymi pn. PRANAJAMA
Pokaz w wykonaniu hinduskiego lekarza Raviego Javalgekara,
w opracowaniu polskiego muzykoterapeuty WÂładysÂława Pitaka.



Produkcja:  LOGOS  - Koszalin



Szczegó³owe informacje i zamówienia:
tel.94-340-60-06
tel.600-809-254
biuro@logos.dt.pl


@@@@@@@@@@@@@


ÂŻycie jest piĂŞkne w kaÂżdym wieku
Starzejemy siĂŞ, gdy przestajemy siĂŞ bawiĂŚ




@@@@@@@@@@@@





Cytuj
pÂłyta dvd z ĂŚwiczeniami oddechowymi pn. PRANAJAMA
szkolenie w wykonaniu hinduskiego lekarza Raviego Javalgekara,
w opracowaniu polskiego muzykoterapeuty WÂładysÂława Pitaka.

Szczegó³owe informacje i zamówienia:
tel.94-340-60-06
tel.600-809-254
biuro@logos.dt.pl

G£OWA DO GÓRY - BÊDZIE DOBRZE
ChodÂź na  stronĂŞ:
http://www.logos.dt.pl/oferty/index1.htm






http://www.logos.dt.pl/oferty/index1.htm
Zapisane
aga nowak
Aktywny uÂżytkownik
***

Reputacja +0/-0
Offline

Wiadomości: 15


Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : Sierpień 11, 2010, 17:11:39 »


[size=18]
LOGOS-Koszalin
GABINET NEUROLOGOPEDYCZNY -
Terapia nerwic, wad i zaburzeĂą mowy,
czytania i pisania
[/size]


[size=24]   WÂładysÂław Pitak[/size]

Cytuj
- pedagog kultury - Akademia Pedagogiczna w SÂłupsku;
- dyplomowany logopeda - Uniwersytet GdaĂąski;
- psychoterapeuta rodzinny- Polska Fundacja ZaburzeĂą Mowy w Lublinie;
- muzykoterapeuta - CIDOTAM w Bydgoszczy;
- aktor estradowy z uprawnieniami reÂżyserskimi- MKiS w Warszawie;

specjalizacja - terapia nerwic i jÂąkania.


[size=16]Praktyka zawodowa[/size]
       
    
     Od 40 lat zajmuje siĂŞ ksztaÂłceniem zdolnoÂści twĂłrczych za pomocÂą ekspresji muzyczno-dramatycznej  (absolwent 4-letniego Studium Teatralnego COMUK w Warszawie, egzamin paĂąstwowy uprawniajÂący do wykonywania zawodu artysty estradowego w specjalnoÂści aktorskiej i reÂżyserskiej, dyplom magistra pedagogiki )
     
Od 25 lat zajmuje siĂŞ terapiÂą nerwic , wad i zaburzeĂą mowy, czytania i pisania (Podyplomowe Studium Logopedyczne w GdaĂąsku , certyfikaty z muzykoterapii, jÂąkania wczesnodzieciĂŞcego i psychoterapii rodzin).

     Badania i eksperymenty w zakresie muzykoterapii (pierwszy zawodowy muzykoteraputa prowadzÂący zabiegi zlecane przez lekarzy w sanatoriach Pomorza ÂŚrodkowego).

     WykÂłady, pokazy warsztatowe i praktyczna terapia dzieci nerwicowych, jÂąkajÂących siĂŞ i dyslektycznych na sympozjach, konferencjach i turnusach rehabilitacyjnych.

     Szkolenia dla biznesmenĂłw, dziaÂłaczy spoÂłecznych, dziennikarzy i politykĂłw w zakresie retoryki , erystyki , marketingu i public relations.

     ZaÂłoÂżyciel i prezes Towarzystwa Terapii i KsztaÂłcenia Mowy LOGOS w Koszalinie


Cz³onkami Towarzystwa LOGOS s¹ lekarze, logopedzi, psychoterapeuci , nauczyciele, aktorzy , dziennikarze i biznesmeni. Efektem wspó³pracy ludzi wielu zawodów s¹ w³asne filmy , nagrania dŸwiêkowe i opracowania technik i metod terapii i kszta³cenia zachowaù w ró¿nych sytuacjach

Gabinet wyposaÂżony jest w podstawowe narzĂŞdzia i pomoce logopedyczne oraz w sprzĂŞt audiowizualny . Towarzystwo posiada wÂłasne studio filmowe i fotograficzne.
.

Adres:

[size=16]
Towarzystwo Terapii i KsztaÂłcenia Mowy „LOGOS”
ul. Pieczarek 4,
75-900 Koszalin
tel. (94) 340-60-06
kom. 600-809-254
[/size]



Kontakt:

 [size=16]e-mail :
logos@logos.pomorze.pl
strony URL:
www.logos.pomorze.pl
[/size]
 .

Zapisane
1111
Zaawansowany uÂżytkownik
****

Reputacja +0/-0
Offline

Wiadomości: 44


Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : Październik 08, 2011, 22:14:34 »

Im jesteÂśmy starsi, tym wiĂŞkszy mamy wpÂływ na to, jak siĂŞ czujemy i wyglÂądamy. W okolicach piĂŞĂŚdziesiÂątki mniej wiĂŞcej w 70 proc. zaleÂży to od naszego stylu Âżycia, a w 30 proc. od genĂłw
Zapisane
19802agula
Zaawansowany uÂżytkownik
****

Reputacja +0/-0
Offline

Wiadomości: 30


Zobacz profil
« Odpowiedz #7 : Lipiec 17, 2012, 06:59:03 »


Szanowny Panie WÂładysÂławie

Piszê do Pana poniewa¿ bardzo zmartwiona jestem rozwojem mowy swojego synka, który we wrzesniu skonczy trzy latka. Znalaz³am do Pana kontakt w Internecie. Szukaj¹c pomocnych materia³ów odnoœnie stymulacji dziecka natknê³am siê na mail skierowany do Pana napisany przez równie¿ zmartwion¹ mamê. Postanowi³am napisaÌ z proœb¹ o poradê oraz ewentualn¹ wizytê, poniewa¿ jestem ju¿ naprawdê bardzo zaniepokojona. Mój synek urodzi³ siê 8 wrzesnia 2008 roku. Ci¹¿a i poród przebiega³y prawid³owo.

 Kiedy synek skonczyl dwa miesiace okazaÂło siĂŞ, Âże ma bardzo niskÂą hemoglobinĂŞ i trzeba byÂło podawaĂŚ dziecku Âżelazo. Mimo tego synek bardzo dobrze siĂŞ rozwijaÂł, zacz¹³ chodziĂŚ w 13 miesiacu Âżycia. OkoÂło 8-10 miesiÂąca powtarzaÂł po nas wyrazy typu mydÂło-memÂło, buty-bu, lampa-ampa. Dalej nastÂąpiÂła cisza. Tzn synek mowil tzw po swojemu. Majac dwa latka mowil  mama i tata oraz dziaba czyli babcia. Na bilansie dwulatka pani dr stwierdziÂła ze dziecko ma jeszcze czas i  poradziÂła nie denerwowac sie tylko caÂły czas uczyc dziecko. Nadmieniam, Âże od pierwszych miesiecy mowilismy duzo do dziecka, rozmawialismy, usmiechalismy sie, czytalismy bajki, pokazywalismy obrazki, ksiazeczki, grzechotki. Po bilansie dwulatka kiedy rozwoj mowy nie postepowaÂł w wieku 2,5 postanowilam wybrac siĂŞ do logopedy. Synek poczÂątkowo za bardzo nie chcial wspoÂłpracowac z paniÂą, nie chcial pokazac jĂŞzyka, powtarzac. Ale swietnie rozroznial przedmioty kolory ale tylko na zasadzie pokazania.

Pani stwierdzila, ze synek jest leniwy i jeszcze zacznie mowic tylko trzeba go stymulowac.Jako œwiadomi rodzice codziennie poœwiecamy dziecku czas: czytamy ksi¹¿eczki, rysujemy, uk³¹damy klocki, pokzaujemy œwiat mówi¹c do synka prostymi zdaniam co siê dooko³a nas dzieje. Synek rozróznia kolory, przedmioty, ukada puzle, lubi malowaÌ, bawic sie piankolin¹, zna wiekszosc czesci samochodu, bezblednie pokazuje czesci ciala. Jest bardzo weso³y, kontaktowy, lubi bawic sie z dziecmi. Najwiekszym problemem sa wizyty u lekarzy. Tego
nie udaje nam sie wytlumaczyc dziecku. ZdarzajÂą mu sie ataki pÂłaczu a nawet histerii.

Wiem, ze nie powinnam porownywac dzieci, ale bĂŞdac na placu zabaw zauwazam, ze nawet duzo mlodsze dzieci od mojego synka mowia o wiele wiecej. Obecnie synek ma dwa latka i osiem miesiecy w jego sÂłowniku znajdujÂą siĂŞ nastĂŞpujace wyrazy:
mama, tata, baba, buÂła, koÂło, naokoÂło, dookoÂła, dom, do dobu, tu, tam, ej, odmienia czasownik miec np mama ma, mama nie ma, ja mam, ja nie mam, nie ma, oraz czasownik jesc, ja jem, mama je. Ostatnio powiedzial bnastepujace zdanie :ja ide naokoÂło do dobu (czyli domu). Ma problem z wyrazem oko, mowi bez k oo, zamiast mleko mowi mleo. UÂżywa wyrazĂłw dzwiekonasladowczych, czyli mniam, bach, ijo.

Czy Pana zdaniem moge teraz zrobic cos wiecej zeby pomoc swojemu dziecku. Bardzo prosze o ocenĂŞ sytuacji.
Pozdrawiam serdecznie
Aga
Zapisane
Strony: [1] |   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC | Sitemap
Strona wygenerowana w 0.157 sekund z 20 zapytaniami.

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

ganghs ganglk osiedlekrolewskie federacjagarmanii2023forum wilczerp