"Nasza Klasa" - forum dla absolwentów, rodzin, kolegów i znajomych
Grudzieñ 18, 2024, 14:08:22 *
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum zosta³o uruchomione dla absolwentów szkó³ podstawowych, ¶rednich i wy¿szych oraz dla ich rodzin, znajomych i go¶ci.
Zapraszamy
 
   Strona g³ówna   Pomoc Szukaj Kalendarz Zaloguj siê Rejestracja  
Strony: [1] |   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: RELAKSACJA PROGRESYWANA wg JACOBSONA  (Przeczytany 6121 razy)
0 u¿ytkowników i 1 Go¶æ przegl±da ten w±tek.
1148
Zaawansowany u¿ytkownik
****

Reputacja +0/-0
Offline

Wiadomo¶ci: 35


Zobacz profil
« : Marzec 04, 2010, 09:17:27 »

RELAKSACJA PROGRESYWANA wg JACOBSONA   jest najstarsz±  ( 1938) technik± relaksacyjn±  i polega na rozlu¼nianiu poszczególnych grup miê¶niowych poprzez naprzemienne skurcze i rozkurcze miê¶ni. Efektem jej stosowania jest nabywana przez pacjenta umiejêtno¶æ oceny nieprawid³owego napiêcia miê¶niowego i jego umiejscowienia, umiejêtno¶æ ¶wiadomego zwalniania napiêcia, a przez to wp³ywanie na swoje stany emocjonalne.


@


W pracy terapeutycznej z dzieæmi zaburzonymi emocjonalnie mo¿na pos³ugiwaæ siê fragmentami tego treningu, dostosowuj±c go do mo¿liwo¶ci  percepcyjnych i wykonawczych dziecka przedszkolnego. 


W. Pitak: Przyczyny emocjonalnych zaburzeñ u dzieci,  Kurier       Pedagogiczny 2002/12, s. 16-18
W. Pitak: Klinika emocjonalnych zaburzeñ mowy u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2003/1, s. 14-19
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych, cz. I, Kurier Pedagogiczny 2003/2, s. 25-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych cz. II, Kurier Pedagogiczny 2003/3, s.26-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych - oddech, Kurier Pedagogiczny 2003/5, s. 10-12
W. Pitak: Ojciec – zhañbiony mê¿czyzna,  Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 10-13
M.Borek,W. Pitak: Muzykodrama czyli zabawa w krainie LOGOS , Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 33-38
W. Pitak: Agresja a j±kanie u jedynaków, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 11-14
W. Pitak: Techniki muzyczno-dramatyczne w terapii rodziców, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 39-44
W. Pitak: Muzyka leczy ale czy ³agodzi obyczaje, Bli¿ej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2004/9(36), s. 27-28
W. Pitak: Ojciec – zhañbiony mê¿czyzna,  , Bli¿ej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2005/1(40), s. 19
Zapisane
1148
Zaawansowany u¿ytkownik
****

Reputacja +0/-0
Offline

Wiadomo¶ci: 35


Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : Marzec 04, 2010, 09:17:50 »

Wracamy do domu, padam na ³ó¿ko zwierzêta tul± siê do mnie li¿± mnie chyba wiedz±, co siê dzieje; w³a¶nie czy co¶ siê dzieje a je¿eli tak to, co ? Odstawienie, leków tak by zadzia³a³o, a mo¿e to psychologiczny efekt braku tabletki (farmakologiczna wolno¶æ), trzeba by³o zabezpieczyæ siê w jakie¶ benzodiazepiny; ale przecie¿ od nich te¿ jestem chyba uzale¿niony. A mo¿e jednak wróciæ w ¶wiat leków i nie cierpieæ, pój¶æ do kuchni ³ykn±æ zapiæ wod±. Mo¿e jakby, kto by³ to mo¿e. Chce byæ czysty przynajmniej dzisiaj, zobaczymy, co bêdzie jutro, wa¿ne jest dzi¶ jutro jeszcze nie istnieje.
Zapisane
1148
Zaawansowany u¿ytkownik
****

Reputacja +0/-0
Offline

Wiadomo¶ci: 35


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : Marzec 04, 2010, 09:26:40 »

Czemu jestem, jaki jestem, kto mnie takowym stworzy³; idiota; b³azen bo¿y boski szaleniec? Nie to za ³adnie chyba. Czemu my¶lê, czemu poddajê siê mojemu wrogowi; pokrêtny umys³, gryzie mózg jak kornik. Chcê oszukaæ rozum i bryzn±æ mu ¶miechem w twarz. Do czego doprowadza ta pokrêtna umys³owa analiza rodz±ca tak popaprane wyobra¿enia oczywi¶cie na w³asny u¿ytek. A jak¿e by ludzie byli szczê¶liwi i tym samym wolni jakby nie my¶leli, nie analizowali, nie zastanawiali siê, co bêdzie, nie wyprzedzali faktów. Mogliby byæ bardziej spontaniczni, nie wszyscy oczywi¶cie taka utopia nigdy nie nast±pi, chodzi o to, aby chocia¿ jeden procent z ca³ej populacji by³taki. Ja bym ich odszuka³ i uca³owa³; wierzê, ¿e tacy s±, albo tacy siê stan± a ja ich odnajdê. Jak¿e ludzie by byli wolni jak by, chocia¿ czasami starali siê nie przemy¶liwaæ, nie prze¿ywaæ swoich my¶li, ¶wiat by³by piêkniejszy a w nim ich wzajemne relacje. Chcê byæ spontaniczny, nie chcê analizowaæ, ja ju¿ wolê szaleñstwo, cierpienie i smutek. Chcê i¶æ t± drog±, bo nie widzê innej drogi do pustki niemy¶lenia i pojednania ze ¶wiatem. Czy znajdzie siê kto¶ na tyle odwa¿ny i "bezmy¶lny", aby pod±¿yæ za mn±?
Zapisane
19802agula
Zaawansowany u¿ytkownik
****

Reputacja +0/-0
Offline

Wiadomo¶ci: 30


Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : Marzec 04, 2010, 12:18:03 »


Opis obrazka: Nauka relaksacji w grocie solnej SOLANNA w Zielonej Górze prowadzone przez trenera W³adys³awa Pitaka. Na foto: Pani Anna - w³a¶cicielka groty dziêkuje trenerowi W³adys³awowi Pitakowi za przeprowadzone szkolenie


>>>>>>>>>>>>


P³yty audioCD i videoCD z æwiczeniami relaksacyjnymi wg Jacobsona i Schultza na podk³adzie muzycznym



Aby zamówiæ,  wystarczy zatelefonowaæ pod wskazany ni¿ej numer lub napisaæ maila.  Ka¿de zamówienie jest potwierdzane przez LOGOS. Zamówienia realizujemy w terminie 3-7 dni . Zamówione materia³y  wysy³amy listem  po dokonaniu przedp³aty na konto autora.


Zamówienia i kontakt:

e-mail: biuro@logos.dt.pl
Tel.kom:  600-809-254
Tel.: 94-340-60-06

Zapisane
55555
Ekspert
*****

Reputacja +0/-0
Offline

Wiadomo¶ci: 79


Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : Lipiec 11, 2010, 19:05:20 »

PRANAJAMA

>>>>>>>>>>>>>>>>>


Cytuj
P³yty audioCD i videoCD z æwiczeniami na podk³adzie muzycznym
Relaks progresywny wg Jacobsona + Trening autogenny wg  Schultza  (CD lub VCD) 
Psychocybernetyka wg Maltza + Medytacja wg Swaischa i Siemsa  (CD) 
Pranajama ( æwiczenia oddechowe)  (VCD)   
MUZYKODRAMA ( fragm. Terapii behawioralnej z elementami ekspresji muz.-dram) (VCD)   

http://logos.dt.pl/oferty





@@@@@@@@@@@@@@@


Cytuj
Polecam w³a¶nie to:





p³yta dvd z æwiczeniami oddechowymi pn. PRANAJAMA
Pokaz w wykonaniu hinduskiego lekarza Raviego Javalgekara,
w opracowaniu polskiego muzykoterapeuty W³adys³awa Pitaka.



Produkcja:  LOGOS  - Koszalin



Szczegó³owe informacje i zamówienia:
tel.94-340-60-06
tel.600-809-254
biuro@logos.dt.pl


@@@@@@@@@@@@@


¯ycie jest piêkne w ka¿dym wieku
Starzejemy siê, gdy przestajemy siê bawiæ




@@@@@@@@@@@@





Cytuj
p³yta dvd z æwiczeniami oddechowymi pn. PRANAJAMA
szkolenie w wykonaniu hinduskiego lekarza Raviego Javalgekara,
w opracowaniu polskiego muzykoterapeuty W³adys³awa Pitaka.

Szczegó³owe informacje i zamówienia:
tel.94-340-60-06
tel.600-809-254
biuro@logos.dt.pl

G£OWA DO GÓRY - BÊDZIE DOBRZE
Chod¼ na  stronê:
http://www.logos.dt.pl/oferty/index1.htm






http://www.logos.dt.pl/oferty/index1.htm
Zapisane
aga nowak
Aktywny u¿ytkownik
***

Reputacja +0/-0
Offline

Wiadomo¶ci: 15


Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : Sierpieñ 11, 2010, 17:11:39 »


[size=18]
LOGOS-Koszalin
GABINET NEUROLOGOPEDYCZNY -
Terapia nerwic, wad i zaburzeñ mowy,
czytania i pisania
[/size]


[size=24]   W³adys³aw Pitak[/size]

Cytuj
- pedagog kultury - Akademia Pedagogiczna w S³upsku;
- dyplomowany logopeda - Uniwersytet Gdañski;
- psychoterapeuta rodzinny- Polska Fundacja Zaburzeñ Mowy w Lublinie;
- muzykoterapeuta - CIDOTAM w Bydgoszczy;
- aktor estradowy z uprawnieniami re¿yserskimi- MKiS w Warszawie;

specjalizacja - terapia nerwic i j±kania.


[size=16]Praktyka zawodowa[/size]
       
    
     Od 40 lat zajmuje siê kszta³ceniem zdolno¶ci twórczych za pomoc± ekspresji muzyczno-dramatycznej  (absolwent 4-letniego Studium Teatralnego COMUK w Warszawie, egzamin pañstwowy uprawniaj±cy do wykonywania zawodu artysty estradowego w specjalno¶ci aktorskiej i re¿yserskiej, dyplom magistra pedagogiki )
     
Od 25 lat zajmuje siê terapi± nerwic , wad i zaburzeñ mowy, czytania i pisania (Podyplomowe Studium Logopedyczne w Gdañsku , certyfikaty z muzykoterapii, j±kania wczesnodzieciêcego i psychoterapii rodzin).

     Badania i eksperymenty w zakresie muzykoterapii (pierwszy zawodowy muzykoteraputa prowadz±cy zabiegi zlecane przez lekarzy w sanatoriach Pomorza ¦rodkowego).

     Wyk³ady, pokazy warsztatowe i praktyczna terapia dzieci nerwicowych, j±kaj±cych siê i dyslektycznych na sympozjach, konferencjach i turnusach rehabilitacyjnych.

     Szkolenia dla biznesmenów, dzia³aczy spo³ecznych, dziennikarzy i polityków w zakresie retoryki , erystyki , marketingu i public relations.

     Za³o¿yciel i prezes Towarzystwa Terapii i Kszta³cenia Mowy LOGOS w Koszalinie


Cz³onkami Towarzystwa LOGOS s± lekarze, logopedzi, psychoterapeuci , nauczyciele, aktorzy , dziennikarze i biznesmeni. Efektem wspó³pracy ludzi wielu zawodów s± w³asne filmy , nagrania d¼wiêkowe i opracowania technik i metod terapii i kszta³cenia zachowañ w ró¿nych sytuacjach

Gabinet wyposa¿ony jest w podstawowe narzêdzia i pomoce logopedyczne oraz w sprzêt audiowizualny . Towarzystwo posiada w³asne studio filmowe i fotograficzne.
.

Adres:

[size=16]
Towarzystwo Terapii i Kszta³cenia Mowy „LOGOS”
ul. Pieczarek 4,
75-900 Koszalin
tel. (94) 340-60-06
kom. 600-809-254
[/size]



Kontakt:

 [size=16]e-mail :
logos@logos.pomorze.pl
strony URL:
www.logos.pomorze.pl
[/size]
 .

Zapisane
1111
Zaawansowany u¿ytkownik
****

Reputacja +0/-0
Offline

Wiadomo¶ci: 44


Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : Pa¼dziernik 08, 2011, 22:14:34 »

Im jeste¶my starsi, tym wiêkszy mamy wp³yw na to, jak siê czujemy i wygl±damy. W okolicach piêædziesi±tki mniej wiêcej w 70 proc. zale¿y to od naszego stylu ¿ycia, a w 30 proc. od genów
Zapisane
19802agula
Zaawansowany u¿ytkownik
****

Reputacja +0/-0
Offline

Wiadomo¶ci: 30


Zobacz profil
« Odpowiedz #7 : Lipiec 17, 2012, 06:59:03 »


Szanowny Panie W³adys³awie

Piszê do Pana poniewa¿ bardzo zmartwiona jestem rozwojem mowy swojego synka, który we wrzesniu skonczy trzy latka. Znalaz³am do Pana kontakt w Internecie. Szukaj±c pomocnych materia³ów odno¶nie stymulacji dziecka natknê³am siê na mail skierowany do Pana napisany przez równie¿ zmartwion± mamê. Postanowi³am napisaæ z pro¶b± o poradê oraz ewentualn± wizytê, poniewa¿ jestem ju¿ naprawdê bardzo zaniepokojona. Mój synek urodzi³ siê 8 wrzesnia 2008 roku. Ci±¿a i poród przebiega³y prawid³owo.

 Kiedy synek skonczyl dwa miesiace okaza³o siê, ¿e ma bardzo nisk± hemoglobinê i trzeba by³o podawaæ dziecku ¿elazo. Mimo tego synek bardzo dobrze siê rozwija³, zacz±³ chodziæ w 13 miesiacu ¿ycia. Oko³o 8-10 miesi±ca powtarza³ po nas wyrazy typu myd³o-mem³o, buty-bu, lampa-ampa. Dalej nast±pi³a cisza. Tzn synek mowil tzw po swojemu. Majac dwa latka mowil  mama i tata oraz dziaba czyli babcia. Na bilansie dwulatka pani dr stwierdzi³a ze dziecko ma jeszcze czas i  poradzi³a nie denerwowac sie tylko ca³y czas uczyc dziecko. Nadmieniam, ¿e od pierwszych miesiecy mowilismy duzo do dziecka, rozmawialismy, usmiechalismy sie, czytalismy bajki, pokazywalismy obrazki, ksiazeczki, grzechotki. Po bilansie dwulatka kiedy rozwoj mowy nie postepowa³ w wieku 2,5 postanowilam wybrac siê do logopedy. Synek pocz±tkowo za bardzo nie chcial wspo³pracowac z pani±, nie chcial pokazac jêzyka, powtarzac. Ale swietnie rozroznial przedmioty kolory ale tylko na zasadzie pokazania.

Pani stwierdzila, ze synek jest leniwy i jeszcze zacznie mowic tylko trzeba go stymulowac.Jako ¶wiadomi rodzice codziennie po¶wiecamy dziecku czas: czytamy ksi±¿eczki, rysujemy, uk³±damy klocki, pokzaujemy ¶wiat mówi±c do synka prostymi zdaniam co siê dooko³a nas dzieje. Synek rozróznia kolory, przedmioty, ukada puzle, lubi malowaæ, bawic sie piankolin±, zna wiekszosc czesci samochodu, bezblednie pokazuje czesci ciala. Jest bardzo weso³y, kontaktowy, lubi bawic sie z dziecmi. Najwiekszym problemem sa wizyty u lekarzy. Tego
nie udaje nam sie wytlumaczyc dziecku. Zdarzaj± mu sie ataki p³aczu a nawet histerii.

Wiem, ze nie powinnam porownywac dzieci, ale bêdac na placu zabaw zauwazam, ze nawet duzo mlodsze dzieci od mojego synka mowia o wiele wiecej. Obecnie synek ma dwa latka i osiem miesiecy w jego s³owniku znajduj± siê nastêpujace wyrazy:
mama, tata, baba, bu³a, ko³o, naoko³o, dooko³a, dom, do dobu, tu, tam, ej, odmienia czasownik miec np mama ma, mama nie ma, ja mam, ja nie mam, nie ma, oraz czasownik jesc, ja jem, mama je. Ostatnio powiedzial bnastepujace zdanie :ja ide naoko³o do dobu (czyli domu). Ma problem z wyrazem oko, mowi bez k oo, zamiast mleko mowi mleo. U¿ywa wyrazów dzwiekonasladowczych, czyli mniam, bach, ijo.

Czy Pana zdaniem moge teraz zrobic cos wiecej zeby pomoc swojemu dziecku. Bardzo prosze o ocenê sytuacji.
Pozdrawiam serdecznie
Aga
Zapisane
Strony: [1] |   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC | Sitemap
Strona wygenerowana w 0.032 sekund z 19 zapytaniami.

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

osiedlekrolewskie tele ganglk miniyourlife ganghs