1148
Zaawansowany u¿ytkownik
Reputacja +0/-0
Offline
Wiadomo¶ci: 35
Zobacz profil
|
|
« : Marzec 04, 2010, 09:17:27 » |
|
RELAKSACJA PROGRESYWANA wg JACOBSONA jest najstarsz± ( 1938) technik± relaksacyjn± i polega na rozlu¼nianiu poszczególnych grup miê¶niowych poprzez naprzemienne skurcze i rozkurcze miê¶ni. Efektem jej stosowania jest nabywana przez pacjenta umiejêtno¶æ oceny nieprawid³owego napiêcia miê¶niowego i jego umiejscowienia, umiejêtno¶æ ¶wiadomego zwalniania napiêcia, a przez to wp³ywanie na swoje stany emocjonalne.
@
W pracy terapeutycznej z dzieæmi zaburzonymi emocjonalnie mo¿na pos³ugiwaæ siê fragmentami tego treningu, dostosowuj±c go do mo¿liwo¶ci percepcyjnych i wykonawczych dziecka przedszkolnego.
W. Pitak: Przyczyny emocjonalnych zaburzeñ u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2002/12, s. 16-18 W. Pitak: Klinika emocjonalnych zaburzeñ mowy u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2003/1, s. 14-19 W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych, cz. I, Kurier Pedagogiczny 2003/2, s. 25-28 W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych cz. II, Kurier Pedagogiczny 2003/3, s.26-28 W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych - oddech, Kurier Pedagogiczny 2003/5, s. 10-12 W. Pitak: Ojciec – zhañbiony mê¿czyzna, Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 10-13 M.Borek,W. Pitak: Muzykodrama czyli zabawa w krainie LOGOS , Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 33-38 W. Pitak: Agresja a j±kanie u jedynaków, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 11-14 W. Pitak: Techniki muzyczno-dramatyczne w terapii rodziców, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 39-44 W. Pitak: Muzyka leczy ale czy ³agodzi obyczaje, Bli¿ej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2004/9(36), s. 27-28 W. Pitak: Ojciec – zhañbiony mê¿czyzna, , Bli¿ej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2005/1(40), s. 19
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
1148
Zaawansowany u¿ytkownik
Reputacja +0/-0
Offline
Wiadomo¶ci: 35
Zobacz profil
|
|
« Odpowiedz #1 : Marzec 04, 2010, 09:17:50 » |
|
Wracamy do domu, padam na ³ó¿ko zwierzêta tul± siê do mnie li¿± mnie chyba wiedz±, co siê dzieje; w³a¶nie czy co¶ siê dzieje a je¿eli tak to, co ? Odstawienie, leków tak by zadzia³a³o, a mo¿e to psychologiczny efekt braku tabletki (farmakologiczna wolno¶æ), trzeba by³o zabezpieczyæ siê w jakie¶ benzodiazepiny; ale przecie¿ od nich te¿ jestem chyba uzale¿niony. A mo¿e jednak wróciæ w ¶wiat leków i nie cierpieæ, pój¶æ do kuchni ³ykn±æ zapiæ wod±. Mo¿e jakby, kto by³ to mo¿e. Chce byæ czysty przynajmniej dzisiaj, zobaczymy, co bêdzie jutro, wa¿ne jest dzi¶ jutro jeszcze nie istnieje.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
1148
Zaawansowany u¿ytkownik
Reputacja +0/-0
Offline
Wiadomo¶ci: 35
Zobacz profil
|
|
« Odpowiedz #2 : Marzec 04, 2010, 09:26:40 » |
|
Czemu jestem, jaki jestem, kto mnie takowym stworzy³; idiota; b³azen bo¿y boski szaleniec? Nie to za ³adnie chyba. Czemu my¶lê, czemu poddajê siê mojemu wrogowi; pokrêtny umys³, gryzie mózg jak kornik. Chcê oszukaæ rozum i bryzn±æ mu ¶miechem w twarz. Do czego doprowadza ta pokrêtna umys³owa analiza rodz±ca tak popaprane wyobra¿enia oczywi¶cie na w³asny u¿ytek. A jak¿e by ludzie byli szczê¶liwi i tym samym wolni jakby nie my¶leli, nie analizowali, nie zastanawiali siê, co bêdzie, nie wyprzedzali faktów. Mogliby byæ bardziej spontaniczni, nie wszyscy oczywi¶cie taka utopia nigdy nie nast±pi, chodzi o to, aby chocia¿ jeden procent z ca³ej populacji by³taki. Ja bym ich odszuka³ i uca³owa³; wierzê, ¿e tacy s±, albo tacy siê stan± a ja ich odnajdê. Jak¿e ludzie by byli wolni jak by, chocia¿ czasami starali siê nie przemy¶liwaæ, nie prze¿ywaæ swoich my¶li, ¶wiat by³by piêkniejszy a w nim ich wzajemne relacje. Chcê byæ spontaniczny, nie chcê analizowaæ, ja ju¿ wolê szaleñstwo, cierpienie i smutek. Chcê i¶æ t± drog±, bo nie widzê innej drogi do pustki niemy¶lenia i pojednania ze ¶wiatem. Czy znajdzie siê kto¶ na tyle odwa¿ny i "bezmy¶lny", aby pod±¿yæ za mn±?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
19802agula
Zaawansowany u¿ytkownik
Reputacja +0/-0
Offline
Wiadomo¶ci: 30
Zobacz profil
|
|
« Odpowiedz #3 : Marzec 04, 2010, 12:18:03 » |
|
Opis obrazka: Nauka relaksacji w grocie solnej SOLANNA w Zielonej Górze prowadzone przez trenera W³adys³awa Pitaka. Na foto: Pani Anna - w³a¶cicielka groty dziêkuje trenerowi W³adys³awowi Pitakowi za przeprowadzone szkolenie>>>>>>>>>>>> P³yty audioCD i videoCD z æwiczeniami relaksacyjnymi wg Jacobsona i Schultza na podk³adzie muzycznym
Aby zamówiæ, wystarczy zatelefonowaæ pod wskazany ni¿ej numer lub napisaæ maila. Ka¿de zamówienie jest potwierdzane przez LOGOS. Zamówienia realizujemy w terminie 3-7 dni . Zamówione materia³y wysy³amy listem po dokonaniu przedp³aty na konto autora.
Zamówienia i kontakt:
e-mail: biuro@logos.dt.pl Tel.kom: 600-809-254 Tel.: 94-340-60-06
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
55555
Ekspert
Reputacja +0/-0
Offline
Wiadomo¶ci: 79
Zobacz profil
|
|
« Odpowiedz #4 : Lipiec 11, 2010, 19:05:20 » |
|
PRANAJAMA >>>>>>>>>>>>>>>>> P³yty audioCD i videoCD z æwiczeniami na podk³adzie muzycznym Relaks progresywny wg Jacobsona + Trening autogenny wg Schultza (CD lub VCD) Psychocybernetyka wg Maltza + Medytacja wg Swaischa i Siemsa (CD) Pranajama ( æwiczenia oddechowe) (VCD) MUZYKODRAMA ( fragm. Terapii behawioralnej z elementami ekspresji muz.-dram) (VCD) http://logos.dt.pl/oferty @@@@@@@@@@@@@@@ Polecam w³a¶nie to:p³yta dvd z æwiczeniami oddechowymi pn. PRANAJAMA Pokaz w wykonaniu hinduskiego lekarza Raviego Javalgekara, w opracowaniu polskiego muzykoterapeuty W³adys³awa Pitaka.
Produkcja: LOGOS - Koszalin
Szczegó³owe informacje i zamówienia: tel.94-340-60-06 tel.600-809-254 biuro@logos.dt.pl @@@@@@@@@@@@@ ¯ycie jest piêkne w ka¿dym wieku Starzejemy siê, gdy przestajemy siê bawiæ @@@@@@@@@@@@ p³yta dvd z æwiczeniami oddechowymi pn. PRANAJAMA szkolenie w wykonaniu hinduskiego lekarza Raviego Javalgekara, w opracowaniu polskiego muzykoterapeuty W³adys³awa Pitaka.
Szczegó³owe informacje i zamówienia: tel.94-340-60-06 tel.600-809-254 biuro@logos.dt.pl G£OWA DO GÓRY - BÊDZIE DOBRZEChod¼ na stronê: http://www.logos.dt.pl/oferty/index1.htm http://www.logos.dt.pl/oferty/index1.htm
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
aga nowak
Aktywny u¿ytkownik
Reputacja +0/-0
Offline
Wiadomo¶ci: 15
Zobacz profil
|
|
« Odpowiedz #5 : Sierpieñ 11, 2010, 17:11:39 » |
|
[size=18] LOGOS-Koszalin GABINET NEUROLOGOPEDYCZNY - Terapia nerwic, wad i zaburzeñ mowy, czytania i pisania[/size] [size=24] W³adys³aw Pitak[/size] - pedagog kultury - Akademia Pedagogiczna w S³upsku; - dyplomowany logopeda - Uniwersytet Gdañski; - psychoterapeuta rodzinny- Polska Fundacja Zaburzeñ Mowy w Lublinie; - muzykoterapeuta - CIDOTAM w Bydgoszczy; - aktor estradowy z uprawnieniami re¿yserskimi- MKiS w Warszawie;
specjalizacja - terapia nerwic i j±kania.
[size=16]Praktyka zawodowa[/size] Od 40 lat zajmuje siê kszta³ceniem zdolno¶ci twórczych za pomoc± ekspresji muzyczno-dramatycznej (absolwent 4-letniego Studium Teatralnego COMUK w Warszawie, egzamin pañstwowy uprawniaj±cy do wykonywania zawodu artysty estradowego w specjalno¶ci aktorskiej i re¿yserskiej, dyplom magistra pedagogiki ) Od 25 lat zajmuje siê terapi± nerwic , wad i zaburzeñ mowy, czytania i pisania (Podyplomowe Studium Logopedyczne w Gdañsku , certyfikaty z muzykoterapii, j±kania wczesnodzieciêcego i psychoterapii rodzin).
Badania i eksperymenty w zakresie muzykoterapii (pierwszy zawodowy muzykoteraputa prowadz±cy zabiegi zlecane przez lekarzy w sanatoriach Pomorza ¦rodkowego).
Wyk³ady, pokazy warsztatowe i praktyczna terapia dzieci nerwicowych, j±kaj±cych siê i dyslektycznych na sympozjach, konferencjach i turnusach rehabilitacyjnych.
Szkolenia dla biznesmenów, dzia³aczy spo³ecznych, dziennikarzy i polityków w zakresie retoryki , erystyki , marketingu i public relations.
Za³o¿yciel i prezes Towarzystwa Terapii i Kszta³cenia Mowy LOGOS w Koszalinie
Cz³onkami Towarzystwa LOGOS s± lekarze, logopedzi, psychoterapeuci , nauczyciele, aktorzy , dziennikarze i biznesmeni. Efektem wspó³pracy ludzi wielu zawodów s± w³asne filmy , nagrania d¼wiêkowe i opracowania technik i metod terapii i kszta³cenia zachowañ w ró¿nych sytuacjach
Gabinet wyposa¿ony jest w podstawowe narzêdzia i pomoce logopedyczne oraz w sprzêt audiowizualny . Towarzystwo posiada w³asne studio filmowe i fotograficzne. . Adres: [size=16] Towarzystwo Terapii i Kszta³cenia Mowy „LOGOS” ul. Pieczarek 4, 75-900 Koszalin tel. (94) 340-60-06 kom. 600-809-254[/size] Kontakt: [size=16] e-mail : logos@logos.pomorze.pl strony URL: www.logos.pomorze.pl[/size] .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
1111
Zaawansowany u¿ytkownik
Reputacja +0/-0
Offline
Wiadomo¶ci: 44
Zobacz profil
|
|
« Odpowiedz #6 : Pa¼dziernik 08, 2011, 22:14:34 » |
|
Im jeste¶my starsi, tym wiêkszy mamy wp³yw na to, jak siê czujemy i wygl±damy. W okolicach piêædziesi±tki mniej wiêcej w 70 proc. zale¿y to od naszego stylu ¿ycia, a w 30 proc. od genów
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
19802agula
Zaawansowany u¿ytkownik
Reputacja +0/-0
Offline
Wiadomo¶ci: 30
Zobacz profil
|
|
« Odpowiedz #7 : Lipiec 17, 2012, 06:59:03 » |
|
Szanowny Panie W³adys³awie
Piszê do Pana poniewa¿ bardzo zmartwiona jestem rozwojem mowy swojego synka, który we wrzesniu skonczy trzy latka. Znalaz³am do Pana kontakt w Internecie. Szukaj±c pomocnych materia³ów odno¶nie stymulacji dziecka natknê³am siê na mail skierowany do Pana napisany przez równie¿ zmartwion± mamê. Postanowi³am napisaæ z pro¶b± o poradê oraz ewentualn± wizytê, poniewa¿ jestem ju¿ naprawdê bardzo zaniepokojona. Mój synek urodzi³ siê 8 wrzesnia 2008 roku. Ci±¿a i poród przebiega³y prawid³owo.
Kiedy synek skonczyl dwa miesiace okaza³o siê, ¿e ma bardzo nisk± hemoglobinê i trzeba by³o podawaæ dziecku ¿elazo. Mimo tego synek bardzo dobrze siê rozwija³, zacz±³ chodziæ w 13 miesiacu ¿ycia. Oko³o 8-10 miesi±ca powtarza³ po nas wyrazy typu myd³o-mem³o, buty-bu, lampa-ampa. Dalej nast±pi³a cisza. Tzn synek mowil tzw po swojemu. Majac dwa latka mowil mama i tata oraz dziaba czyli babcia. Na bilansie dwulatka pani dr stwierdzi³a ze dziecko ma jeszcze czas i poradzi³a nie denerwowac sie tylko ca³y czas uczyc dziecko. Nadmieniam, ¿e od pierwszych miesiecy mowilismy duzo do dziecka, rozmawialismy, usmiechalismy sie, czytalismy bajki, pokazywalismy obrazki, ksiazeczki, grzechotki. Po bilansie dwulatka kiedy rozwoj mowy nie postepowa³ w wieku 2,5 postanowilam wybrac siê do logopedy. Synek pocz±tkowo za bardzo nie chcial wspo³pracowac z pani±, nie chcial pokazac jêzyka, powtarzac. Ale swietnie rozroznial przedmioty kolory ale tylko na zasadzie pokazania.
Pani stwierdzila, ze synek jest leniwy i jeszcze zacznie mowic tylko trzeba go stymulowac.Jako ¶wiadomi rodzice codziennie po¶wiecamy dziecku czas: czytamy ksi±¿eczki, rysujemy, uk³±damy klocki, pokzaujemy ¶wiat mówi±c do synka prostymi zdaniam co siê dooko³a nas dzieje. Synek rozróznia kolory, przedmioty, ukada puzle, lubi malowaæ, bawic sie piankolin±, zna wiekszosc czesci samochodu, bezblednie pokazuje czesci ciala. Jest bardzo weso³y, kontaktowy, lubi bawic sie z dziecmi. Najwiekszym problemem sa wizyty u lekarzy. Tego nie udaje nam sie wytlumaczyc dziecku. Zdarzaj± mu sie ataki p³aczu a nawet histerii.
Wiem, ze nie powinnam porownywac dzieci, ale bêdac na placu zabaw zauwazam, ze nawet duzo mlodsze dzieci od mojego synka mowia o wiele wiecej. Obecnie synek ma dwa latka i osiem miesiecy w jego s³owniku znajduj± siê nastêpujace wyrazy: mama, tata, baba, bu³a, ko³o, naoko³o, dooko³a, dom, do dobu, tu, tam, ej, odmienia czasownik miec np mama ma, mama nie ma, ja mam, ja nie mam, nie ma, oraz czasownik jesc, ja jem, mama je. Ostatnio powiedzial bnastepujace zdanie :ja ide naoko³o do dobu (czyli domu). Ma problem z wyrazem oko, mowi bez k oo, zamiast mleko mowi mleo. U¿ywa wyrazów dzwiekonasladowczych, czyli mniam, bach, ijo.
Czy Pana zdaniem moge teraz zrobic cos wiecej zeby pomoc swojemu dziecku. Bardzo prosze o ocenê sytuacji. Pozdrawiam serdecznie Aga
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|