"Nasza Klasa" - forum dla absolwentów, rodzin, kolegów i znajomych
Grudzieñ 18, 2024, 17:02:07 *
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum zosta³o uruchomione dla absolwentów szkó³ podstawowych, ¶rednich i wy¿szych oraz dla ich rodzin, znajomych i go¶ci.
Zapraszamy
 
   Strona g³ówna   Pomoc Szukaj Kalendarz Zaloguj siê Rejestracja  
Strony: [1] |   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: Album 2x VCD/DVD - Æwiczenia relaksacyjne i autogenne  (Przeczytany 4533 razy)
0 u¿ytkowników i 1 Go¶æ przegl±da ten w±tek.
admin
Administrator
Ekspert
*****

Reputacja +0/-0
Offline

Wiadomo¶ci: 105


Zobacz profil
« : Pa¼dziernik 08, 2011, 22:26:40 »

Album 2x VCD/DVD - Æwiczenia relaksacyjne i autogenne

1. Relaks progresywny Jacobsona + Trening autogenny Schultza

Pe³ne wersje 2 æwiczeñ do praktycznego wykonywania w warunkach domowych i klubowych.

Opracowanie i wykonanie: W³adys³aw Pitak, muzykoterapeuta i logopeda medialny.

Nagrania wykonano w Jaskiniach Solno-Jodowych "Galos" w Kudowie i L±dku Zdroju w 2004 r.

2. Jak radziæ sobie ze stresem + omówienie technik relaksacyjnych

Wyk³ad, prezentacja i omówienie w wyk. W³adys³awa Pitaka podczas Ogólnopolskich Warsztatów dla Dziennikarzy - Niepo³omice 2004).

Z wyk³adu i prezentacji dowiesz siê, ¿e: "relaksacja Jacobsona polega na wykonywaniu okre¶lonych, celowych ruchów rêkami, nogami, tu³owiem i twarz±, po to, aby napinaæ i rozlu¼niaæ okre¶lone grupy miê¶ni organizmu. Napinanie i rozlu¼nianie s³u¿y najpierw wyuczeniu zdawania sobie sprawy z ró¿nicy wra¿eñ p³yn±cych z miê¶nia napiêtego i rozlu¼nionego. Systematyczne æwiczenia ucz± tak¿e nawyku rozlu¼niania w³asnych miê¶ni. Uczenie siê relaksu jest podobne do uczenia siê jazdy na nartach czy p³ywania.

Z treningu p³yn± okre¶lone korzy¶ci. Oto niektóre z nich:
- przyjemne doznania i poprawa samopoczucia,
- wzmocnienie zaufania do siebie,
- zmniejszenie nadci¶nienia i poprawa pracy serca,
- lepsza praca ¿o³±dka i jelit,
- dzia³anie profilaktyczne przeciw wrzodom i k³opotom trawiennym,
- zmniejszenie nerwowo¶ci, rozwój wyobra¼ni i procesów my¶lenia.

Nazwa trening autogenny Schultza pochodzi od greckiego s³owa "autos"- sam i "genos"- pocz±tek, pochodzenie, ród. Autogenny znaczy wiêc: æwicz±cy w³asne EGO.

Ró¿nica miêdzy stanem hipnotycznym a autogennym polega na tym, ¿e w pierwszym przypadku cz³owiek znajduje siê pod wp³ywem dzia³ania hipnotyzera, a w autogenii - pod wp³ywem samego siebie.

Trening Schultza ma bardzo szerokie zastosowanie w leczeniu wspomagaj±cym przy ró¿nego rodzaju neurozach i zaburzeniach psychosomatycznych, dolegliwo¶ciach hormonalnych, w neurologii, foniatrii, po³o¿nictwie, stomatologii i przy drobnych zabiegach chirurgicznych.

Metoda sprawdzi³a siê w wielu dziedzinach , m.in. w poradniach wychowawczych i ma³¿eñskich, w sporcie (przed startem) i sztuce aktorskiej i publicznych wyst±pieniach (przy opanowywaniu tremy przed wystêpami).

Obiektywne badania kliniczne (EEG, EKG) dowodz±, ¿e metoda ta wp³ywa na ³agodzenie, a nierzadko usuwa m.in. takie objawy chorobowe:
- nerwicowy czêstoskurcz serca i nerwowe po³ykanie powietrza,
- choroba wrzodowa ¿o³±dka i dwunastnicy,
- d³awica sercowa (po³±czona ze stanami lêkowymi),
- dusznica oskrzelowa,
- nerwice narz±dowe (dyskinezje dróg ¿ó³ciowych, spastyczne stany jelit, zaparcie),
- mêczliwo¶æ, migrena i moczenie nocne,
- naczynioruchowe bóle g³owy,
- nadci¶nienie têtnicze,
- nadczynno¶æ tarczycy,
- pokrzywka i ¶wi±d nerwicowy,
- ruchy przymusowe (tiki) i wymioty psychogenne,
- wegetatywne zaburzenia kr±¿enia i przewodu pokarmowego.




Koszt albumu 2xDVD = 45 z³.+ 4 z³ (koszty pocztowe) = 49,- z³ z przedp³at± na konto autora opracowania

Wysy³ka odbywa siê w terminie 3-7 dni  po otrzymaniu potwierdzenia z banku o wp³yniêciu w/w kwoty na konto.
~~~~~~~~~~~~


Uwaga:  
zamówienia :
(biuro@logos.dt.pl)
Tel. (94-340-60-06)  


Zapraszamy
Zapisane
adamo7
Zaawansowany u¿ytkownik
****

Reputacja +0/-0
Offline

Wiadomo¶ci: 23


Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : Kwiecieñ 19, 2012, 21:43:55 »

Rozwój,
Aby otrzymaæ to , które {¿e} ¿yczenia, musisz post±piæ stopniowo i bez po¶piechu. Twój zapa³ i chêæ do dzia³anie nie id± teraz w parze z korzy¶ciami. Postêpuj wytrwale i konsekwentnie – tylko tak uda Ci siê naprawiæ Twoje b³êdy.

Zapisane
19802agula
Zaawansowany u¿ytkownik
****

Reputacja +0/-0
Offline

Wiadomo¶ci: 30


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : Lipiec 17, 2012, 06:59:28 »


Szanowny Panie W³adys³awie

Piszê do Pana poniewa¿ bardzo zmartwiona jestem rozwojem mowy swojego synka, który we wrzesniu skonczy trzy latka. Znalaz³am do Pana kontakt w Internecie. Szukaj±c pomocnych materia³ów odno¶nie stymulacji dziecka natknê³am siê na mail skierowany do Pana napisany przez równie¿ zmartwion± mamê. Postanowi³am napisaæ z pro¶b± o poradê oraz ewentualn± wizytê, poniewa¿ jestem ju¿ naprawdê bardzo zaniepokojona. Mój synek urodzi³ siê 8 wrzesnia 2008 roku. Ci±¿a i poród przebiega³y prawid³owo.

 Kiedy synek skonczyl dwa miesiace okaza³o siê, ¿e ma bardzo nisk± hemoglobinê i trzeba by³o podawaæ dziecku ¿elazo. Mimo tego synek bardzo dobrze siê rozwija³, zacz±³ chodziæ w 13 miesiacu ¿ycia. Oko³o 8-10 miesi±ca powtarza³ po nas wyrazy typu myd³o-mem³o, buty-bu, lampa-ampa. Dalej nast±pi³a cisza. Tzn synek mowil tzw po swojemu. Majac dwa latka mowil  mama i tata oraz dziaba czyli babcia. Na bilansie dwulatka pani dr stwierdzi³a ze dziecko ma jeszcze czas i  poradzi³a nie denerwowac sie tylko ca³y czas uczyc dziecko. Nadmieniam, ¿e od pierwszych miesiecy mowilismy duzo do dziecka, rozmawialismy, usmiechalismy sie, czytalismy bajki, pokazywalismy obrazki, ksiazeczki, grzechotki. Po bilansie dwulatka kiedy rozwoj mowy nie postepowa³ w wieku 2,5 postanowilam wybrac siê do logopedy. Synek pocz±tkowo za bardzo nie chcial wspo³pracowac z pani±, nie chcial pokazac jêzyka, powtarzac. Ale swietnie rozroznial przedmioty kolory ale tylko na zasadzie pokazania.

Pani stwierdzila, ze synek jest leniwy i jeszcze zacznie mowic tylko trzeba go stymulowac.Jako ¶wiadomi rodzice codziennie po¶wiecamy dziecku czas: czytamy ksi±¿eczki, rysujemy, uk³±damy klocki, pokzaujemy ¶wiat mówi±c do synka prostymi zdaniam co siê dooko³a nas dzieje. Synek rozróznia kolory, przedmioty, ukada puzle, lubi malowaæ, bawic sie piankolin±, zna wiekszosc czesci samochodu, bezblednie pokazuje czesci ciala. Jest bardzo weso³y, kontaktowy, lubi bawic sie z dziecmi. Najwiekszym problemem sa wizyty u lekarzy. Tego
nie udaje nam sie wytlumaczyc dziecku. Zdarzaj± mu sie ataki p³aczu a nawet histerii.

Wiem, ze nie powinnam porownywac dzieci, ale bêdac na placu zabaw zauwazam, ze nawet duzo mlodsze dzieci od mojego synka mowia o wiele wiecej. Obecnie synek ma dwa latka i osiem miesiecy w jego s³owniku znajduj± siê nastêpujace wyrazy:
mama, tata, baba, bu³a, ko³o, naoko³o, dooko³a, dom, do dobu, tu, tam, ej, odmienia czasownik miec np mama ma, mama nie ma, ja mam, ja nie mam, nie ma, oraz czasownik jesc, ja jem, mama je. Ostatnio powiedzial bnastepujace zdanie :ja ide naoko³o do dobu (czyli domu). Ma problem z wyrazem oko, mowi bez k oo, zamiast mleko mowi mleo. U¿ywa wyrazów dzwiekonasladowczych, czyli mniam, bach, ijo.

Czy Pana zdaniem moge teraz zrobic cos wiecej zeby pomoc swojemu dziecku. Bardzo prosze o ocenê sytuacji.
Pozdrawiam serdecznie
Aga
Zapisane
Strony: [1] |   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC | Sitemap
Strona wygenerowana w 0.025 sekund z 20 zapytaniami.

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

brodria osiedlekrolewskie wilczerp federacjagarmanii2023forum tele